FANDOM

Tropiciele Prawdy - Mickiewicz - 24. Short Darwina i jednocześnie drugi odcinek Tropicieli Prawdy na kanale G. F. Darwin. Został opublikowany 17 listopada 2019.

Opis Edytuj

Szymon Nowak, znalazłszy pod drzwiami biura Tropicieli dziennik Słowackiego, natychmiast spotkał się z Pawłem Katakarskim. Poeta opisał w dzienniku całą prawdę na temat jego przenosin w czasie. Wspomina, że odwiedził go Cornelius Vanderbilt, który wyjaśnił wszystkie niepowodzenia w życiu Juliusza i niechętnie pozwolił mu przenieść się w czasie do 2012 roku, w którym żyje Adam Mickiewicz. Tropiciele dowiedzieli się także, gdzie mieszka oszust i czym prędzej wybrali się do jego rezydencji. W wyniku podstępu uwolnili Słowackiego uwięzionego w piwnicy. Szymon Nowak odnalazł także Corneliusa uwięzionego w dworku Adama. Opowiedział on dokładnie o przyczynach całego zamieszania. Niestety Paweł Katakarski został postrzelony, przez co pojechał do szpitala wraz z Szymonem. Zostawili oni jednak ekipę programu, by zarejestrować wypowiedzi obezwładnionego Mickiewicza. Oszust w wyniku szantażu zgodził się na opowiedzenie całej prawdy.

Wystąpienia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W odcinku jest mowa o śledztwie na temat zaginięcia Grzegorza Zelcera - agenta P.I.Ś oraz byłego współprowadzącego Dziennika Internetowego.
  • Odcinek wyjaśnia wiele kwestii poruszonych w innych filmach na kanale:
    • Słowacki dostał od Corneliusa kulki dymne, których użył w odcinku Tropiciele Prawdy - Słowacki, uciekając przed Katakarskim
    • Dowiadujemy się, że akcja odcinka Mickiewicz vs Słowacki 2 dzieje się w podobnym czasie, co akcja Tropicieli Prawdy 2
    • Mickiewicz to tak naprawde żyjący w XXI wieku student polonistyki. Przeniósł się w czasie przez przypadek i korzystając z posiadania w plecaku większości dzieł Słowackiego, dorobił się na ich fałszywej publikacji.
    • Mickiewicz znalazł się z powrotem we współczesności, ponieważ obezwładnił Vanderbilta proszącego go o naprawienie sytuacji i ukradł mu moduł czasu
  • Podczas szukania punktu zaczepienia w historii przez Corneliusa pojawiają się wydarzenia nawiązujące do innych produkcji Darwinów m.in. Premiera kinowa filmu Smokdżilla Zemsta Grułębia, konflikt Kopernika z Uczonymi, Otwarcie Świetlnych Wrot, Założenie Zakonu Dotyku Motyla, czy Emisja pilota serialu Dwa miecze i amulet. Wydarzenia są możliwe do odczytania tylko przy dużym spowolnieniu filmu.
  • "Incydent z pewnym agentem", o którym mówi Cornelius podczas retrospekcji to nawiązanie do przenosin w czasie Agenta 700 w odcinku Zabójstwo Adolfa Hitlera.
  • W odcinku pojawiają się nawiązania do odcinka Płachta na Byka - Mietczyński oraz serii Zaginione poematy Juliusza Słowackiego.
  • Jest to obecnie najdłuższy odcinek na kanale G. F. Darwin
  • Ubiór Michała z Agencji Ochrony Czasu nawiązuje do postaci Marty'ego McFly'a z trylogii "Powrót do Przyszłości"
  • W scenie po napisach wyjaśnione są wszystkie niezgodności z odcinka m.in. przeniesienie się Mickiewicza w czasie za pomocą rękawiczki. Dowiadujemy się również, że Robert z Tuby znany z filmu Potwory z szafy pracuje dla Corneliusa i znajduje się w tubie w wyniku wypadku.