FANDOM

"C.H.A.O.S." Pamiętasz? Sławek w "Piekło 2.0"

Sławek – szatan, były pracownik C.H.A.O.S.u i N.I.E.B.O. Obecnie, szef Piekła 2.0.

Sławek, pracując jeszcze z Rafałem, był bardziej przyjazny, niż obecnie. Nie szukał sławy, o czym świadczy fakt, iż bez problemu przyznał, iż to właśnie Rafał byłby najlepszym szefem. Nie można było zarzucić mu braku zaangażowania, gdy wraz z przyjacielem tworzył nowy projekt. Mimo wyżej wymienionych cech, mężczyzna od samego początku nie przejmował się regulaminem, o czym świadczy przykład złego używania deski do krojenia oraz masturbowanie się w niedzielę, mimo wyraźnego zakazu.

Po wygnaniu z N.I.E.B.O. Sławek stał się o wiele bardziej zawistny. Nie wiadome pozostają jego powody "zaczepiania" Ewy, jednak prawdopodobnie, była to zazdrość. Gdy Adam zaczął mu grozić, w Sławku obudził się gniew i chęć zemsty. Nauczył się radzić sobie sam, nie polegał już wyłącznie na Rafale. Umiał powiedzieć własne zdanie, a nawet odejść z współpracy z Bogiem. Bardzo ważnym było dla niego to, by mieć rację, o czym świadczy zakład jego i Boga, w sprawie Hioba.

Wygląd Edytuj

Zanim został "Diabłem", Sławek nie wyróżniał się niczym szczególnym. Miał jasną karnację, krótkie, czarne włosy i bródkę. Jego ubiór też nie różnił się od jego kolegów z pracy, gdyż ubierał się jak "typowy człowiek z biura".

Po wygnaniu z N.I.E.B.O. Sławek stał się wężem, jednak posiadał kończyny. Jego skóra miała biały odcień z żółtymi plamami. Dopiero po wygnaniu Adama i Ewy z Edenu, stracił ręce i nogi.

Gdy stał się już Szatanem, jego skóra miała kolor lekko czerwony (czasy Hioba), a później pokryła ją całkowita czerwień (Sąd Hitlera). Zaczął ubierać się najczęściej w skórzaną kurtkę, którą Basia dała mu w prezencie, a na jego głowie urosły rogi. Zielone oczy otaczają czarne cienie. Bródka pozostała bez zmian.

Historia Edytuj

Sławek od samego początku swojego istnienia pracował w C.H.A.O.S.ie, również i za czasów, gdy urząd podlegał Górze. Przyjaźnił się praktycznie z każdym, jednak jego najlepszym przyjacielem był Rafał. To właśnie z nim stworzył N.I.E.B.O. w którym przez krótki czas pracował, bowiem tylko przez 6 dni. Jego kariera została zakończona wraz ze złamaniem regulaminu (zakaz masturbacji w niedzielę). Po tym incydencie został wyrzucony. Wraz z utratą pracy, stracił jedynego przyjaciela.

Został strącony na Ziemię, a konkretnie do Edenu. Tam z czystej złośliwości zaczął kusić Ewę, by zjadła zakazany owoc. Nie zostało to niezauważone przez Adama, który przeprowadził brutalną konwersację z naszym bohaterem. Sławek nie mógł nie pomścić swojej dumy, dlatego przysiągł, że "będzie się czołgał, gdy ten zje owoc". I faktycznie, udało mu się, a wtedy stracił swoje kończyny.

Sławek po tym wydarzeniu odbył poważną rozmowę z Rafałem. Wyjaśnił mu, że miłość musi być wystawiana na próbę. Rafał zrozumiał swój błąd, przywrócił kończyny Sławkowi i mianował go szefem Piekła, czyli miejsca, od którego mieli trafiać grzesznicy po śmierci. W kolejnych epokach jest już samowystarczalny, jednak jego żal do Rafała wciąż jest widoczny. Założył się z nim o lojalność Hioba. Zakład przegrał, lecz mimo to robił wszystko, by udowodnić swojemu byłemu przyjacielowi swoją rację.

Pewnego dnia zbuntowany nakazami Rafała postanowił dla eksperymentu stworzyć stworzenia, które nazwał D.U.P.A. Z założenia miały one nie podlegać żadnej kontroli i samemu dojść do tego, co najważniejsze w życiu. Okazało się że sporo namieszały na ziemi, bowiem to dzięki nim zbudowano piramidy.

Sławek spierał się z Rafałem również podczas Sądu Ostatecznego Hitlera, gdy absolutnie nie zgadza się na to, by przyjąć Adolfa do Nieba. Nie ma zamiaru ulegać Rafałowi, gdy ten proponuje mu powrót. Jedyna osoba, z którą utrzymywał kontakt po odejściu była Basia, z którą umawiał się na randki regularnie co dziesięć lat.

Odejście z N.I.E.B.O. spowodowało dużą bezczynność Sławka. Potrafił on leżeć na trawie przez 10 lat. Pewnego razu, by urozmaicić sobie życie, postanowił udawać przybysza z Ameryki w pewnej polskiej wsi i obserwować zachowania mieszkańców. Stworzył także korporację, w której zatrudnił Anubisa, Afrodytę i Hadesa. Celowo dawał im wymagające zadania, by zemścić się za ich wrogie nastawienie do niego w dawnych latach.

Po długich latach bezczynności Sławek zrozumiał, że musi mieć cel w życiu. Otworzył wtedy swój własny urząd, Piekło 2.0. Zaprosił także Basię, by zamieszkała z nim i pomogła w prowadzeniu nowej firmy. Spotkało się to z wściekłością Rafała, który twierdził, że w takim wypadku ludziom opłaca się grzeszyć.

Mimo żalu do Rafała, Sławek martwił się o niego, gdy dowiedział się, że zaginął i nie dawał żadnych znaków. Pomógł mu wyjść z depresji i przy okazji wyjaśnił wszystkie spory sprzed lat.

Zobacz też Edytuj