FANDOM

Ludwik Melchior Baltazar Montgomery - psycholog, osobowość internetowa. Prowadzący programu "Wielkie Pytania Polskie".

Historia Edytuj

Ludwik urodził się w 1989 roku. Nie miał szczęśliwego dzieciństwa. Został rzekomo porzucony przez matkę, co było jedną z przyczyn jego problemów psychicznych i depresji. Mając cztery lata regularnie oglądał bajkę "Domowe przedszkole". Program ten również spowodował uraz Ludwika. Wszystko za sprawą nie udzielenia odpowiedzi na pytania zawarte w tytule.

Traumatyczne dzieciństwo wpłynęło na równie nieszczęśliwą dorosłość mężczyzny. Ludwik bezgranicznie zakochał się w Pauli, która, podobnie jak on, interesowała się językiem polskim. Byli małżeństwem, lecz rozwiedli się po tym, gdy Ludwik stał się gwiazdą internetu i zaczął prowadzić Wielkie Pytania. Jak twierdzi Paula, nie mogła ona sobie poradzić ze sławą męża i rozstała się z nim z zazdrości. Rozwód przypieczętował głęboką depresję Montgomery'ego. Zamieszkał w mieszkaniu odziedziczonym po babci, zamknął się w sobie i utracił wszelkie znajomości.

Podczas swojej współpracy z G. F. Darwin poza Wielkimi Pytaniami tworzył Videoblogi Ludwika oraz serię Wielkie Wyzwanie Ludwika. Co ciekawe żaden odcinek Wielkich Wyzwań nie został wyemitowany, ponieważ filmy były mało interesujące oraz, jak twierdzili Marek i Janek, głupie i nieśmieszne. Właśnie ta seria spowodowała wyrzucenie Ludwika z Grupy.

Koniec współpracy z G. F. Darwin był przełomowym momentem w życiu Ludwika. Decyzja Marka i Janka obudziła w Ludwiku pewność siebie oraz przyczyniła się do akceptacji osobowości mężczyzny. Podjął ważne dla wyjścia z depresji decyzje m.in. ogolił głowę. Odnalazł także mamę. Okazało się, że nie został porzucony, lecz matka zgubiła go przypadkiem w sklepie. Dowiedział się również, że ma brata, najprawdopodobniej ma on na imię Tomasz. Ożenił się po raz drugi i niedługo potem na świat przyszło jego dziecko. Po tych wydarzeniach zadecydował, że stanie się terapeutą i psychologiem oraz napisze książkę "Wachlarz porad Montgomery'ego", by przekazać swoją wiedzę innym. Jego klientami byli m.in. Kopciuszek i Książę Adrian. Mimo głębokiej przemiany zachował swój stary fotel, na którym siedział prowadząc "Wielkie Pytania" i używa go podczas udzielania terapii.

Po pewnym czasie został także przeproszony przez G. F. Darwin i zgodził się na opublikowanie w ich książce swoich wpisów z blogu zamieszczanego niegdyś w internecie. Zaczął również prowadzić programy "Szczerze polecam" oraz "W ogniu pytań" na kanale Marka i Janka.

Po

Ludwik po przemianie.

Wygląd Edytuj

Ludwik w trakcie depresji nie skupiał uwagi na swoim wyglądzie. Miał zakola, płaskostopie. Na niemal każdą okazję ubierał koszulę, krawat i sweter w serek. Po przemianie zaczął bardziej dbać o siebie. Zgolił głowę, by ukryć zakola, od tamtej pory lepiej dobiera strój do okazji.

Charakter Edytuj

Ludwik przed metamorfozą był w głębokiej depresji. Nie miał przyjaciół, nieustannie przesiadywał w domu. Nie znosił jesieni, która jak sam twierdzi, przysparzała go o myśli samobójcze przez wieczny deszcz i zimno. Wstydził się ludzi i nie potrafił z nimi rozmawiać. Bał się nawiązywać kontaktu z innymi, ponieważ słusznie obawiał się odrzucenia i wyśmiania. Wychodząc na spacery, zawsze udawał się do lasu, ponieważ tam szansa na spotkanie kogoś była bardzo niska. Mimo smutnego życia był wolny od nałogów. Nie pił alkoholu i nie palił papierosów. Niezależnie od momentu w życiu cechował się wysoką kulturą. Brzydził się wulgaryzmami, nie tolerował błędów językowych a prowadzenie programu Wielkie Pytania traktował jako misję rozbudzenia świadomości języka wśród ludzi. Był spokojny, nigdy nie wpadał w złość, nieco częściej rozpaczał. Potrafił jednak żartować, choć miał nieco infantylne poczucie humoru.

Przemiana duchowa spotęgowała jego pozytywne cechy i uciszyła te złe. Ludwik odkrył sens życia, zaczął czerpać z niego radość, pokochał ludzi.