FANDOM

Jaś - mieszkaniec średniowiecznej wioski, brat Małgosi, współautor książki "Jaś i Małgosia - rodzeństwo, które przeżyło", oskarżony o zabicie czarownicy Jadwigi.

Każdy Jan musi kiedyś podjąć decyzję czy chce zostać Jankiem czy Jasiem. Ten Jan podjął wiele złych decyzji i nazywany jest teraz Jasiem - tym od Małgosi. Oprócz tego w indeksie jego nieprzemyślanych wyborów życiowych i dość dziwnych osiągnięć widnieje: zjedzenie samotnej i bezbronnej staruszki, opisanie tego w książce, a na koniec oczywiście wydanie tej książki. Dobrze, że zawsze możemy liczyć na rodzinę (w przypadku Jasia chodzi o Małgosię), która naprowadzi nas na dobre drogi i wymorduje dla nas cały gatunek (w przypadku Jasia chodzi o wiedźmy). Może to również dziwne osiągnięcia, ale przynajmniej naprawdę wielkie. Tylko co zrobić potem? Przemierzać inne wymiary z siostrą? Uczyć się magii? Czy w końcu pójść do fryzjera? O losach Jasia wiemy jedynie, że nie ściął włosów, bo dobrze wygląda gdy dramatycznie macha kosmykami krzycząc "To wszystko twoja wina!" w stronę Małgosi, a można podejrzewać, że zdarza mu się to naprawdę często. W końcu leczenie traumy to nie jest hodowanie kur, nie tak łatwo jest znieść.