FANDOM

Hiob - męczennik, bohater Księgi Hioba w Starym Testamencie. Obecnie pracuje jako Śmierć.

Historia Edytuj

Za życia Hiob był człowiekiem bardzo szczęśliwym. Miał żonę, dzieci, był bogaty. Pewnego dnia stał się jednak obiektem zakładu Rafała i Sławka. Założyli się oni o to, czy Hiob wyrzeknie się Boga, gdy utraci swoje dobra. Szatan doprowadził do śmierci jego żony i dzieci a także spowodował zachorowanie mężczyzny na trąd. Jak się okazało męczennik nie wytrzymał cierpienia i zmarł przed rozstrzygnięciem zakładu. Sławek dowiedziawszy się o tym natychmiast ze wściekłością zadzwonił do Rafała. Ten poprosił Szatana o wskrzeszenie mężczyzny, by mieć pewność, kto zwyciężył zakład.

Hiob, mimo przywrócenia do życia, nie wyrzekł się Boga (choć nie jest to do końca pewne bo podobno Pani Basia zaksięgowała przelew na 10 zł), co oznaczało przegraną Szatana. Z tego powodu męczennik rozpoczął pracę jako Śmierć. Miał on strzec miejsca, do którego trafiają ateiści. Sceneria "niczego" zmienia się co sto lat. W I wieku n.e. był to liść paproci. Hiob na polecenie Sławka przyjął tam Judasza, który nie otrzymał zgody na pójście do Nieba. Do innych scenerii "niczego" należały: wnętrze głośnika, pole golfowe czy Tunel Wiecznej Tułaczki (występujący w XXI wieku).

Wygląd Edytuj

Wygląd Hioba jako Śmierć nie różni się znacząco od jego wyglądu, który posiadał tuż przed zgonem. Ma bardzo bladą cerę, liczne rany i oparzenia na ciele oraz ciemne kręcone włosy. Stając się uosobieniem śmierci zaczął nosić czarny płaszcz z kapturem i kosę w dłoni. Poruszając się zostawia za sobą czarny dym.

Charakter Edytuj

Najważniejszą cechą Hioba jest cierpliwość. Ten atrybut umożliwił mu przetrwanie mąk zadawanych przez Szatana i nie wyrzeczenie się Boga aż do śmierci. Poza tym cierpliwość jest przydatna przy pracy w "niczym". Dzięki niej zachowuje spokój nawet, gdy kolejny raz wysłuchuje monotematycznych wyznań i zażaleń nowo przybyłych ateistów.

Hiob ceni sobie stabilizację i jest osobą rzadko narzekającą. Po przejściu tylu ilości nieszczęść twierdzi, że zawsze może być gorzej dlatego łatwo przystosowuje się do warunków życia.

Filmy, w których pojawił się Hiob Edytuj