FANDOM

Grzegorz Zelcer - tajny agent P.I.Ś., współprowadzący programu Dziennik Internetowy. Przyczynił się do samobójstwa Adolfa Hitlera oraz niejednokrotnie uratował świat przed zagładą.

Historia Edytuj

Grzegorz Zelcer urodził się w 1983 roku w Kołobrzegu. Był szóstym i zarazem ostatnim dzieckiem Aldony i Krzysztofa. W dzieciństwie marzył o zostaniu kosmetyczką. Jak sam twierdzi, jego plany zmieniły się w momencie, gdy odkrył frajdę, jaką sprawia mu zabijanie. Po zdaniu matury uczęszczał przez pewien czas do technikum geodezyjnego, lecz przerwał naukę dowiedziawszy się, co naprawdę chce robić w życiu.

Zelcer ukończył fałszywy internetowy kurs szpiega i wpłaciwszy 5000 złotych w ramach wyłudzenia, dostał dyplom ukończenia szkolenia. Ten dokument wystarczył do przyjęcia Grzegorza do Pewnej Inteligencji Śledczej w 2009 roku przez R. Praca Zelcera polegała na przeprowadzaniu akcji w terenie. Podczas misji niemal zawsze towarzyszy mu Jureczek, który podpowiada w słuchawce Grzegorzowi, co powinien w danej chwili zrobić.

Jedną z pierwszych istotnych misji Zelcera było pokonanie Vulnero i zarazem powstrzymanie końca świata. Początkowo 700 odłączył bombę nuklearną od śmigłowca złoczyńcy. Podczas tej akcji był bliski śmierci, lecz uratował go agent Robert, który przeniósł się w czasie i podał Zelcerowi spadochron, by ten nie upadł razem z bombą. Co więcej Grzegorz cofnąwszy się w czasie zapobiegł zderzeniu się księżyca z Ziemią. Wywołało to pewne zamieszanie, ponieważ w jednej chwili żyło dwóch Grzegorzów Zelcerów. Z tego powodu jeden z nich został wysłany do innej rzeczywistości.

Inną ważną misją agenta 700 było powstrzymanie Adolfa Hitlera i doprowadzenie do jego samobójstwa. Niestety żaden inny agent nie uwierzył w zasługę Zelcera, ponieważ według nich Grzegorz siedział bezczynnie przez dwie godziny w szafie. Zelcer zlikwidował również Ala Igatora oraz Kameleona, który niestety nie został rzeczywiście zabity, ponieważ posiadał Medalion Wielkiego Motyla. Często podczas misji 700 zabija dużą ilość przypadkowych ludzi, lecz o dziwo mimo niskiej inteligencji prawie zawsze wywiązuje się z danego zadania.

Na przełomie 2014 i 2015 roku Zelcer zakończył pracę w P.I.Ś. Nie są znane dokładne przyczyny jego odejścia. Krótko po tym wydarzeniu Grzegorz stał się współprowadzącym Dziennika Internetowego. Najprawdopodobniej stracił on pamięć, bowiem jego osobowość znacząco się zmieniła. Zelcer nie stracił jednak w całości swojego dawnego życia. Dawne wydarzenia ujawniają się co jakiś czas w jego snach, w których biorą udział jego dawni współpracownicy oraz wrogowie.

W sumie Grzegorz Zelcer zrealizował 8 odcinków dziennika. Po tym czasie niespodziewanie zniknął i najprawdopodobniej odzyskawszy pamięć, powrócił do pracy tajnego agenta. Jego dokładne dzieje bada Paweł Katakarski, który w ramach śledztwa odwiedził Wojciecha Kuca podczas 9. odcinka Dziennika Internetowego. Oprócz tego detektyw opisał życie Zelcera w aktach Tropicieli Prawdy zamieszczonych w książce "To (nie) koniec świata".

Wygląd Edytuj

Zelcer

Grzegorz Zelcer w Dzienniku Internetowym

Wygląd Zelcera zmieniał się na przestrzeni lat. Podczas pracy w Pewnej Inteligencji Śledczej miał bujne blond włosy oraz niebieskie oczy. Niemal zawsze nosił przy sobie pistolet. Miał krótki dwudniowy zarost i spokojny głos.

W momencie pracy w Dzienniku Internetowym Grzegorz zgolił głowę oraz zmienił styl ubioru. Od tamtej pory ma również nieco ciemniejsze oczy. Do garnituru zawsze ubiera niebieski krawat.

Charakter Edytuj

Podobnie jak wygląd, również osobowość Grzegorza Zelcera uległa znacznej zmianie w miarę upływu czasu. Jako Agent 700 Grzegorz wyróżniał się niesamowicie niską inteligencją. Cecha ta było odczuwalna do tego stopnia, że niektórzy ludzie byli przekonani, że mężczyzna udaje, a w rzeczywistości jest mądrzejszy niż ktokolwiek inny. Na domiar złego Zelcer nie potrafił czytać. Raporty z misji sporządzał w formie rysunków, kolorowanki były jego opisem zadania a podczas misji ważne rzeczy czytał za niego Jureczek. Co więcej Zelcer tkwił w przekonaniu, że potrafi uwieść każdą kobietę. Swoje pozorne zdolności często wykorzystywał na koleżance z pracy - Pannie Grosik, której przygotowywał prezenty oraz prawił komplementy.

W Dzienniku Internetowym Grzegorz wydaje się być zupełnie innym człowiekiem. Jest niewątpliwie bardziej inteligentny, możliwe, że nauczył się czytać, gdyż niemal zawsze trzyma na biurku kartkę z informacjami. Stał się również bardziej sarkastyczny. Mimo że dobrze dogaduje się z Wojciechem Kucem, często zdarza mu się z niego żartować oraz nieco go umniejszać.

Filmy, w których pojawił się Grzegorz Zelcer Edytuj