FANDOM

Cornelius Vanderbilt - XIX wieczny milioner, który przepadł" - tak mówią słowa artykułu, widocznego na ekranie laptopa pod koniec odcinka Tropiciele prawdy - "Słowacki".

Historia Edytuj

Urodził się w XIX wieku w Wielkiej Brytanii. Jego rodzice byli właścicielami kilku zakładów obuwniczych, ale przeobrazili je w fabryki samochodów i wykałaczek, na których szybko zbili potężny majątek. Cornelius od dziecka był pomysłowym wynalazcą. W pięć dni okrążył świat zbudowaną przez siebie deskorolką.

W krótkim czasie, pewny swoich umiejętności zbudował maszynę pozwalającą podróżować w czasie, tak zwany moduł czasu. Na początku swoich przygód w czasie przypadkowo spotkał Grzegorza Zelcera, który poproszony o przytrzymanie na chwilę modułu czasu nieświadomie przeniósł się do 1945 roku i doprowadził do samobójstwa Hitlera.

Kolejną przygodą "naprawiacza czasoprzestrzeni" było odwiedzenie Polski w roku 2012. Spotkał tam studenta polonistyki - Adama Mickiewicza wpatrującego się w pomnik tamtejszego autora Dziadów - Juliusza Słowackiego. Po krótkiej rozmowie postanowił wyruszyć w dalszą prodróż, lecz nieświadomie upuścił rękawiczkę, co poskutkowało przeniesieniem Mickiewicza do XIX wieku i podszyciem się pod autora większości dzieł Słowackiego.

Mickiewicz poczekał, aż skradzione dzieła przyniosą mu rozgłos a gdy tak się stało, obezwładnił proszącego o naprawienie szkód Corneliusa i ukradłszy mu moduł czasu, przeniósł się z powrotem do 2012. Podał się za własnego potomka i stał się posiadaczem bogatego dworka.

Vanderbilt nie był w stanie naprawić swojego błędu. Postanowił odwiedzić pogrążonego w depresji Słowackiego. Zgodził się na przeniesienie go do 2012 i rozwiązanie sprawy na własną rękę. Jak się okazało Juliusz, mimo przestróg Corneliusa był bardzo wyróżniający się dzięki czemu szybko zainteresowała się nim ekipa Tropicieli Prawdy.

Cornelius Vanderbilt, dowiedziawszy się o tym, że Mickiewicz nadal bogaci się cudzym kosztem przeniósł się do 2017 roku by wybić mu to z głowy. Został złapany i zamknięty w pokoju w dworku Mickiewicza. Po pewnym czasie został uwolniony przez Szymona Nowaka i zwierzył mu się ze wszystkiego. Tropiciele pomogli mu w rozwiązaniu problemu i zdemaskowali Mickiewicza.

Po rozwiązaniu konfliktu Mickiewicza i Słowackiego milioner postanowił wyruszyć w przyszłość wraz ze Słowackim i zbudować nową ziemską cywilizację.

Wygląd Edytuj

Cornelius ma charakterystyczny zarost. Na policzkach ma grubą i gęstą brodę, nosi także wąsy, lecz na podbródku jest starannie ogolony. Ma krótkie włosy i zakola, często nosi kapelusze i meloniki. Zwykle ubiera się w elegancki, charakterystyczny dla mody XIX wieku garnitur z muszką.

Filmy w których pojawił się Cornelius Edytuj